Szkolenie przeznaczone jest dla Administratorów Bezpieczeństwa Informacji (ABI) w zakładach pracy.
Plan:
1.1. Istota funkcji
1.2. Wymogi formalne
1.3. Sposób powołania
1.4. Rejestracja administratorów bezpieczeństwa informacji
1.4.1. Zasady i sposób rejestracji
1.4.2. Skutki rejestracji oraz braku rejestracji
1.4.3. Rejestr ABI
1.5. Odwołanie ABI – obowiązki rejestracyjne
1.6. Czy i kiedy warto powoływać ABI, outsourcing – zalety i wady
2.1. Prowadzenie rejestru zbiorów
2.1.1. Które zbiory ABI może rejestrować
2.1.2. Zawartość informacyjna i forma
2.1.3. Udostępnianie - formy
2.2. Sprawdzenie stanu bezpieczeństwa i sprawozdanie roczne
2.2.1. Plan sprawdzeń
2.2.2. Przesłanki przeprowadzania sprawdzenia
2.2.3. Weryfikacja dokumentacji
2.2.4. Sposób prowadzenia sprawdzeń; prawa ABI
2.2.5. Zawartość i forma sprawozdania
2.3. Obowiązki bieżące
2.4. Aktualizacja dokumentacji
2.5. Incydenty i sposób postępowania
2.6. Przyjęcie nowego pracownika/zleceniobiorcy
3.1. Rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 10 grudnia 2014 r. w sprawie wzorów zgłoszeń powołania i odwołania administratora bezpieczeństwa informacji
3.2. Rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 11 maja 2015 r. w sprawie trybu i sposobu realizacji zadań w celu zapewniania przestrzegania przepisów o ochronie danych osobowych przez administratora bezpieczeństwa informacji,
3.3. Rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 11 maja 2015 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez administratora bezpieczeństwa informacji rejestru zbiorów danych.
4.1. Status prawny
4.2. Prawa i obowiązki